Owoce i warzywa są bardzo ważnym składnikiem naszej codziennej diety. Powinniśmy je jeść w co najmniej 5 porcjach!

W naszym koszyku aktualnie znajdują się marchewki 🥕🥕🥕
W marchwi znaleźć można kilka rodzajów karotenoidów. Obfituje też w inne przeciwutleniacze oraz związki fenolowe. Wykazuje silne działanie przeciwwolnorodnikowe.
Oprócz przeciwutleniaczy marchew zawiera też mnóstwo witamin: C, tiaminę, ryboflawinę, niacynę, B6, kwas foliowy, E, K.
Znajdziemy w niej także cenne minerały: wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, sód, cynk. Stanowi również źródło rzadko występującego pierwiastka śladowego – molibdenu.

Oprócz polskich marchewek czekają gruszki – kolejna bomba witaminowa 🍐🍐🍐 Jako jedne z nielicznych owoców, zawierają jod! W tych soczystych owocach kryje się wiele witamin, m.in. A, B1, B2, B6, C i PP oraz składników mineralnych, jak potas, fosfor, wapń, magnez, sód, miedź, żelazo oraz pewne ilości boru i jodu. Owoce zawierają też sporo kwasów organicznych i błonnika pokarmowego.

Prosimy się częstować! 🥕🍐🥕🍐